ciastka kukurydziano jabłkowe

Wielu z nas miewa dni słabości, podczas których ma ochotę na coś słodkiego. Co wtedy robi przeciętny człowiek? Sięga do szuflady z czekoladkami i cukierkami, bądź idzie do sklepu kupić jakiś batonik. Co robię ja? Wielką burzę mózgów, co mogłabym ze sobą połączyć, aby wyszło coś słodkiego i zdrowego. Takim sposobem wpadłam na kukurydziano jabłkowe ciastka. Nadają się na śniadanie jako alternatywa owsianki lub mogą nam zastąpić słodycze.


Składniki:

  • jabłko
  • kaszka kukurydziana 2,5 łyżki
  • szklanka wody
  • banan duży
  • cynamon 1/2 łyżeczki
  • łyżeczka soku z cytryny
  • dodatki: siemię lniane, orzechy, jagody goji (dodatki możemy wybrać nasze ulubione)

 Przygotowanie:

  1. do garnuszka wlewamy szklankę wody, gdy woda zacznie się gotować, dodajemy kaszkę kukurydzianą i cały czas mieszamy 
  2. po ok minucie, gdy kaszka zrobi się bardzo gęsta, przelewamy ją do naczynia blendującego
  3. jabłko obieramy i ucieramy na tarce (na małych oczkach) do kaszki kukurydzianej
  4. banana kroimy i dodajemy do jabłka i kaszki
  5. dodajemy cynamon i sok z cytryny po czym dokładnie blendujemy
  6. potrzebne nam będą sylikonowe foremki, do których przelejemy powstałą masę (ja swoje wcześniej skropiłam sokiem z cytryny)
  7. foremki umieszczamy w piekarniku nagrzanym do 175 stopni i pieczemy ok 15-18 minut 
  8. po upieczeniu odstawiamy na jakieś 20-30 min, aby troszeczkę stwardniały, po czym dodajemy dodatki (ps. możemy je również polać jogurtem, miodem, itp) i gotowe do jedzenia!
 Ja swoje upiekłam wieczorem, odstawiłam na noc i rano były przepyszne jako śniadanie, polecam!


Wasze pomysły na osłodę jesiennych wieczorówEko Ciasta i Eko Desery W orzechowym raju 3Korzenne przysmaki
zBLOGowani.pl

Share:

7 komentarze

  1. Wyglądają cudnie - mega świątecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedy mam ochotę na coś słodkiego robię dokładnie tak samo jak ty;)
    Ciasteczka wyglądają naprawdę apetycznie.
    Zapraszam również na mój nowy blog kuchniacarrie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Smak świetny- to na pewno, ale kształtem podbijają serce <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Ślicznie wyglądają, muszą być pyszne :)
    Pozdrawiam serdecznie, http://juliet-monroe.blogspot.com/ KLIK :))

    OdpowiedzUsuń
  5. O kurczę! Ale ciekawy pomysł! Wyglądają super :) Kolor - taki karmelowy :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Rewelacyjny pomysł !
    Szkoda,że nie bierzesz udziału w konkursie

    OdpowiedzUsuń