Batat dla wegetarianina

Coraz bardziej przekonuję się do słodkich ziemniaków. Tym razem uznałam, że może warto spróbować zrobić nadziewanego batata. Ale czym go nadziać? W moim przypadku swoje pięć minut zyskały pomidorki koktajlowe, bazylia, fasola adzuki i ser mozzarella (w wersji wegańskiej może być to tofu). Całość bardzo syci i same zdrowe składniki.


Składniki:
  • duży batat
  • ok 5 pomidorków koktajlowych
  • 5 listków bazylii
  • ok 10-15 g sera mozzarella wegańskiego / tofu
  • 2 łyżki fasoli adzuki
Przygotowanie:
  1. fasolę gotujemy ok 30 min, po ugotowaniu odcedzamy 
  2. Batata przekrawamy na pół, odkrawamy spód, tak aby warzywo mogło stać pionowo, obieramy i wycinamy środek
  3. Środek warzywa nadziewamy pomidorami, bazylią, serem mozzarella/tofu i fasolą (mieszając ze sobą składniki)
  4. z wyciętego środka batata możemy zrobić "frytki"
  5. całość pieczemy w piekarniku nagrzanym do 200 stopni przez około 15-20 min
Ps. mi została odrobina fasoli, więc podałam ją osobno na talerzu :]

Share:

3 komentarze

  1. Batatów nigdy nie jadłam, aż mam ochotę wypróbować i spróbować :)

    OdpowiedzUsuń