Wegańskie burgery z tofu i adzuki na batatach

Dziś nadszedł mój upragniony dzień ! Trafiłam w sklepie na tofu, co w miejscowości w której mieszkam jest praktycznie niemożliwe. Nie musiałam się długo zastanawiać nad tym, jak je wykorzystam. Od razu przyszła mi do głowy myśl, że tofu świetnie będzie się komponować z fasolą adzuki. Nie myliłam się! Ugotowałam fasolę, zblendowałam z curry i tofu, po czym upiekłam na batatach i cebuli czosnkowej, z czego powstały pyszne burgery.

 


Składniki:
  • batat
  • cebula czosnkowa
  • 3 łyżki fasoli adzuki
  • 120 g tofu naturalnego
Przygotowanie:
  1. fasolę płuczemy, po czym gotujemy ok 25-30 min ( jeśli będziemy ją wcześnie moczyć, będzie się szybciej gotować)
  2. batata kroimy w plastry, odkładamy ok 6 plastrów, pozostałe kroimy na mniejsze kawałki w kształt frytek
  3. cebulę obieramy, po czym odkrawamy 6 plastrów, a resztę kroimy na mniejsze kawałki, większe plastry kładziemy na bataty, a mniejsze mieszamy z "frytkami"
  4. ugotowaną fasolę blendujemy z tofu i curry, po czym łyżką przekładamy na plastry batatów z cebulą
  5. całość (burgery na batatach, oraz wymieszane "frytki" z batatów z cebulą) przekładamy na papier do pieczenia i umieszczamy w piekarniku nagrzanym do 200 stopni na 20 min
  6. upieczone burgery i frytki z batatów przekładamy na talerz i możemy się nimi delektować :]

Zimowy obiad wegańskiWegetariański obiad IV

Share:

4 komentarze

  1. świetny pomysł na wykorzystanie tofu! bardzo lubię zarówno tą fasolkę jak i bataty, także od razu nabrałam ochoty na taki obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wegańskie burgery mogę jeść codziennie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają przepysznie :) Uwielbiam wege burgery, najczęściej robię z soczewicy :)

    OdpowiedzUsuń