wegetariańska pizzerka ze szpinakiem i brokułem na spodzie z amarantusa i spring rolls

Przyjmując postanowienie "od dzisiaj zdrowo się odżywiam", musiałam zrezygnować z pizzerek. Właściwie to nawet za nimi nie tęsknię, aczkolwiek chciałam zrobić coś podobnego do tych przekąsek i tak powstała moja wegetariańska pizzerka ze szpinakiem i brokułem na spodzie z amarantusa. W tej wersji jest o wiele zdrowsza, zdecydowanie mniej kaloryczna i jak dla mnie smaczniejsza. Spód ma bardzo nietypowy, ponieważ do jego wykonania użyłam spring rolls i amarantus. Dlaczego spring rolls? Brakowało mi małej okrągłej formy do wyłożenia ciasta, więc wykorzystałam do tego ryżowego placka. Gorąco polecam przepis, pizzerka rozpływa się w ustach.



Składniki:
  • 3 łyżki amarantusa naturalna spiżania
  • łyżka ostropestu
  • spring rolls
  • 50 g wody
  • 100 g szpinaku
  • 100 g brokuł
  • 20 g sera pleśniowego
  • garść rukoli
  • przyprawy:curry, papryka słodka, zioła prowansalskie, bazylia, majeranek, suszony koperek, chili

Wykonanie:
  1. amarantus wraz z ostropestem mielimy na mąkę, umieszczamy w miseczce
  2. do miseczki z amarantusem dodajemy przyprawy oraz wodę, całość mieszamy
  3. spring rolls umieszczamy na papierze do pieczenia i delikatnie zwilżamy wodą, po czym przekładamy na niego ciasto i pieczemy ok 10-15 min w piekarniku nagrzanym do 200 stopni
  4. brokuły i szpinak gotujemy/ parujemy 
  5. ser pleśniowy kroimy w plasterki
  6. po 10-15 minutach na ciasto kładziemy szpinak, brokuł i ser pleśniowy, pieczemy 10 min w 175 stopniach
  7. gotową pizzerkę wyciągamy z piekarnika i posypujemy garścią rukoli


Niskokaloryczny styczeńZdrowy obiadNiski IG czyli świadome odżywianieZimowy ObiadFocaccia - biała pizza

Share:

4 komentarze

  1. ale smacznie wygląda - do tego jest bardzo zdrowe, uwielbiam szpinak i brokuły! może niedługo pojawią się w promocji.. :D

    OdpowiedzUsuń