makaron ryżowy z musem marchewkowym i czarną fasolą

Dziś na moim talerzu pojawił się lekki wegański obiadek. Po raz pierwszy w życiu miałam okazję skosztować czarną fasolę, ponieważ nie znałam jej smaku, starałam się wykorzystać ją do jak najbardziej uniwersalnego dania. Stanowiła pełnowartościowy dodatek do ryżowego makaronu i marchwekowego musu. Myślę, że świetnie się spisała.



Składniki:
  • marchewka
  • pomidor
  • 5 łyżek czarnej fasoli
  • 50 g ryżowego makaronu
  • odrobina szafranu
  • przyprawy: cynamon, curry, imbir, majeranek

Wykonanie:
  1. fasolkę gotujemy ok 35-40 min (dzień wcześniej musimy ją namoczyć)
  2.  marchewkę obieramy, kroimy na mniejsze kawałki, umieszczamy na patelni, zalewamy wodą, przykrywamy i dusimy do jej miękkości ( w między czasie dodajemy przyprawy i szafran)
  3. makaron ryżowy zalewamy wrzątkiem na 3 min i umieszczamy pod przykryciem
  4. miękką już marchewkę blendujemy wraz z obranym pomidorem 
  5. gotowy makaron odcedzamy , umieszczamy na talerzu, po czym polewamy musem
  6. ugotowaną fasolę odcedzamy i posypujemy nią makaron
Zastąp słoik pysznym daniem - III edycja

Share:

4 komentarze

  1. proste i odżywcze. do tego prezentuje się świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. inspirujesz ! takiego dania jeszcze nie widziałam i nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń