wegański jaglany pasztecik sojowy

Od tygodnia chodził za mną pomysł na jaglany pasztecik sojowy. Niestety musiałam czekać na niektóre składniki, które zamawiałam przed weekendem, dlatego też dopiero dzisiaj mogłam urzeczywistnić moją myśl. Sposób wykonania nie wymaga od nas większych umiejętności, a daje naprawdę satysfakcjonujący efekt, mianowicie niesamowity smak. Pasztecik jest pyszny, wszystkie jego składniki tworzą niesamowitą gammę smaków, idealnie się uzupełniających.



Składniki:
  • 4 łyżki soi
  • 4 łyżki kaszy jaglanej
  • marchewka
  • czerwona cebula
  • łyżeczka mielonego lnu
  • przyprawy: curry, majeranek, czerwona papryka ostra , sól himalajska (opcjonalnie)

Wykonanie:
  1. Wieczór wcześniej należy namoczyć soję, następnie w dniu wykonywania gotować ok 40- 50 min
  2. kaszę gotujemy 15 min do wsiąknięcia wody, delikatnie przyprawiamy curry pod koniec gotowania
  3. marchewkę obieramy, trzemy na małych oczkach, cebulę obieramy, koimy w kostkę i dusimy na wodzie razem z marchewką ok 5- 8 min
  4. ugotowaną kaszę jaglaną blendujemy z marcewką i cebulą, całość przyprawiamy
  5. do zblenowanych składników dodajemy ugotowaną soję, ponownie blenujemy, tym razem niedokładnie
  6. całość przekładamy na wyłożoną papierem do pieczenia formę
  7. pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 45- 50 min
Zimowy Obiad

Share:

2 komentarze

  1. Przyznam szczerze, że pasztetów nigdy nie próbowałam ani mięsnych ani wegańskich. Chyba czas się przełamać i spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. od dawna się przymierzam do zrobienia takiego pasztecika i dziś nadszedł w końcu ten czas :*

    OdpowiedzUsuń