gotowane wegańskie jaglane racuchy (bezglutenowe)

Gotowane racuchy? O TAK! Jest to w pewnym sensie wersja beztłuszczowa- bez smażenia, dzięki czemu idealna dla osób ograniczających kaloryczne przekąski. Kolejnym plusem jest fakt, iż są one wegańskie i bezglutenowe, co sprawia, że może je zjeść dosłownie każdy. Smakowo przypominają standardowe racuchy, wszystko za sprawą jabłek- które przeważnie kojarzą nam się z tą przekąską.
Osobiście moje polałam mlekiem sojowym i posypałam jagodami goji- pychotka.


Chwytajcie sposoby podania:



SKŁADNIKI:
  • 4 łyżki kaszy jaglanej
  • łyżka agaru
  • 2 łyżeczki ksylitolu
  • 1/2 jabłka
  • 1/3 szklanki wody
  • łyżeczka cynamonu
  • + ulubione dodatki

WYKONANIE:
  1.  jabłko obieramy, kroimy w kostkę 
  2. kaszę jaglaną gotujemy razem z jabłkiem w niewielkiej ilości wody- pod koniec gotowania dodajemy cynamon
  3. 1/3 szklanki wody zagotowujemy, dodajemy ksylitol i agar agar- cały czas mieszając, gotujemy ok 3 min na niewielkim ogniu
  4. kaszę jaglaną zalewamy agarem- dokładnie mieszamy i przekładamy na talerz/ do aluminiowych foremek tworząc placki w dowolnych kształtach 
  5. czekamy aż masa stężeje i ostygnie, gotowe placki podajemy z ulubionymi dodatkami
Co mamy dla mamy? Dzień Matki 2015Wiosenne słodkości!

Share:

5 komentarze

  1. Ślicznie wyglądają :)
    Pozdrawiam serdecznie, Mój blog/ KLIK :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny, oryginalny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawie.
    W sam raz na zdrowe, odswietne sniadanie!
    :)

    Dziekuje za udzial w akcji 'Dla mamy' na Mikserze.
    Kasia
    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń