wegańska talaretka z arbuzem i goji

Talaretka dla naprawdę leniwych osób, bądź tych, które chcą oszczędzić trochę czasu. Co najlepsze, nie dość, że banalna, szybka to słodziutka i sycąca. Może być dla nas ciekawszą alternatywą dla owsianki. Dzięki amarantusowi gwarantuje nam dużą dawkę błonnika, wapnia, żelaza, magnezu oraz skwalenu- związku zapobiegającemu starzenie się komórek. W połączeniu z jagodami goji, arbuzem i mielonym lnem, talaretka stanowi naprawdę odżywczy i zdrowy posiłek.



SKŁADNIKI:
  • 5 łyżek amarantusa
  • łyżeczka mielonego lnu
  • łyżeczka cynamonu
  • garść jagód goji
  • ok 100 g arbuza (bez skórki)

WYKONANIE:
  1. amarantus gotujemy ok 15 min w niewielkiej ilości wody (tak aby pod koniec gotowania zostało troszeczkę wody)
  2. kilka min przed ukończeniem gotowania amarantusa dodajemy mielony len i cynamon- tak ok 3 min gotujemy stale mieszajac
  3. ugotowany amarantus przelewamy do naczynia żaroodpornego- odstawiamy do ostygnięcia, po czym pieczemy ok 20 min w 180 stopniach
  4. upieczony amarantus odstawiamy do ostygnięcia- ze stężałego i wystydzonego amarantusa formujemy miseczkę (rozkładamy ciasto na boki)
  5. arbuza kroimy w kosteczkę- nadziewamy talaretkę
  6. całość posypujemy jagodami goji
skwalenu – związku hamującego starzenie się komórek

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/amarantus-czyli-zboze-bez-glutenu_39604.html

skwalenu – związku hamującego starzenie się komórek

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/amarantus-czyli-zboze-bez-glutenu_39604.html

Share:

2 komentarze