wegański gotowany naleśnik z fasoli mung z awokado i szparagami

Naleśnik idealny na obiad, dostarcza wszystkich niezbędnych do zdrowego funkcjonowania organizmu składników, np: białko, wapń, witaminę C, potas, nienasycone kwasy tłuszczowe, czy błonnik. Co ciekawe, nie trzeba go smażyć na patelni, ani piec w piekarniku. Wszystko za sprawą niezawodnego agaru. Fasolki są ciężkostrawne, dlatego też, wykorzystałam w przepisie spirulinę i babkę płesznik. Całość zachwyca smakiem i niesamowitym zielonym kolorkiem.


SKŁADNIKI:
  • 3 łyżki fasoli mung
  • 1/2 awokado
  • kilka szparagów
  • 1/2 szklanki wody
  • łyżeczka soku z cytryny
  • łyżeczka agaru
  • łyżka babki płesznik
  • łyżeczka spiruliny
  • przyprawy: curry, płatki chili, suszone pomidory z czosnkiem niedźwiedzim i bazylią, sól himalajska

WYKONANIE:
  1. fasolkę gotujemy do miękkości, odcedzamy (dzień wcześniej moczymy)
  2. odcedzoną fasolę mieszamy z przyprawami i babką płesznik
  3. wodę gotujemy, do gotującej się wody dodajemy agar, dokładnie mieszamy przez ok 1 min, dodajemy sprirulinę, cały czas mieszamy przez kolejną minutę
  4.  ugotowany  agarem zalewamy fasolkę, całość mieszamy i przekładamy do aluminiowej formy-odkładamy do wystygnięcia
  5. awokado obieramy, dodajemy sok z cytryny i blendujemy
  6. szparagi parujemy ok 15 min- od uparowanych szparagów odcinamy i zostawiamy główki
  7. wystudzonego naleśnika przekładamy na talerz, smarujemy zblendowanym awokado
  8. całość ozdabiamy szparagami (u mnie jeszcze główka brokuła)
     

Share:

3 komentarze

  1. Jak zobaczyłam zdjęcie myślałam, że na środku jest żółw! :)
    Muszę koniecznie wypróbować ;) ♥

    http://alieever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. składniki trochę niecodzienne, nawet nie wiem gdzie ich szukać ..

    OdpowiedzUsuń