wegańskie amarantusowe ciastka kiwi z morwą białą i orzechami macadamia

Po pierwsze: przepis bez pieczenia! Super łatwy do wykonania :D Chyba zrobiłam się ostatnio leniwa.. Coraz częściej szukam wyjścia, dzięki któremu ominie mnie etap pieczenia. Z jednej strony to nawet dobrze- gdy nie pieczemy, zachowujemy więcej wartości odżywczych naszych potraw. Z drugiej strony martwi mnie moje lenistwo. Przejdę do przepisu. Po raz kolejny użyłam niezawodnego agaru. Zakochałam się w tym produkcie. Dodatkowo dodałam morwę białą, która również podbiła moje serce oraz orzechy macadamia. Całość świetnie się komponuj i dostarcza ogrom witamin, nienasyconych kwasów tłuszczowych, roślinnego białka i wartości odżywczych. W dwóch słowach: SAMO ZDROWIE!


SKŁADNIKI:
  • 6 łyżek amarantusa
  • łyżeczka agaru
  • łyżka ksylitolu
  • kiwi
  • kilka orzechów macadamia - tyle ile wyjdzie nam ciastek
  • garść morwy  białej
  • łyżeczka cynamonu

WYKONANIE:
  1. amarantusa gotujemy w niewielkiej ilości wody ok 15 min
  2. 3 min przed końcem gotowania, dodajemy agar cynamon  i ksylitol- stale mieszamy 
  3. ugotowany amarantus z agarem przekładamy do aluminiowych foremek- kładziemy cienkie warstwy, ok 2-3 cm
  4. odkładamy do wystygnięcia - ostudzone i stężałe wyciągamy z foremek
  5. kiwi obieramy, kroimy w paski-  kładziemy po jednym plasterku na każde ciastko
  6. całość dekorujemy morwą białą i orzechami macadamia
Wiosenne słodkości! Na moim obrusie potrawa z amarantusem

Share:

2 komentarze