wegańskie batatowo-szpiakowe gnocchi

Skąd pomysł na gnocchi? Weekend majowy spędziłam we Włoszech, niestety nie miałam okazji zjeść prawdziwych gnocchi- właściwie to miałam okazję, aczkolwiek uznałam, że te tradycyjne nie są w moim stylu i po powrocie do polski zrobię swoją wersję. Jak pomyślałam, tak zrobiłam, dlatego dzisiaj przedstawiam wam moje super wegańskie gnocchi- bez mąki, z batata i szpinaku, a żeby było bardziej włosko- nadziane czarnymi oliwkami. Pyyyychota!





SKŁADNIKI

  • 1/2 dużego batata
  • garść szpinaku
  • kilka czarnych oliwek
  • łyżeczka agaru
  • łyżeczka spiruliny
  • 1/3 szklanki wody
  • przyprawy: curry, suszone pomidory z czosnkiem niedźwiedzim i bazylią,bazylia, majeranek

WYKONANIE:
  1. batata obieramy, kroimy w kostkę parujemy ok15 min
  2. szpinak płuczemy parujemy ok 3 min  (może być razem z batatem)
  3. uparowane warzywa razem blendujemy, dodajemy przyprawy i mieszamy
  4. wodę gotujemy, dodajemy agar i spirulinę stale gotując wodę i mieszając ok 3 min- po czym dodajemy do zblendowanych warzyw i dokładnie mieszamy
  5. całość odstawiamy do ostgnięcia na ok 7 min, po czym każdą z oliwek obtaczamy masą i odkładamy na talerz, bądź aluminiową podstawkę- do stężenia

"Czas na szpinak 5!"

Share:

2 komentarze