bakłażan nadziany kremem pomidorowo- awokadowym z bobem

Bakłażany są idealne do nadziewania. Mam wrażenie, że jest to warzywo, do tego stworzone.. Dzisiaj postanowiłam zrobić krem pomidorowy- witaminy zawarte w pomidorach zostają przyswajane przez nasz organizm w towarzystwie tłuszczów- dlatego też użyłam awokado. Całość posypałam bobem. Pysznie i proste danie.



SKŁADNIKI:
  • bakłażan
  • duży pomidor
  • awokado
  • szklanka bobu
  • łyżka nasion chia
  • przyprawy: czosnek granulowany, curry, majeranek, suszone pomidory z czosnkiem niedźwiedzim i czarnuszką, słodka papryka

WYKONANIE:
  1. bakłażana kroimy na pół, wyciągamy środek - tworzymy łódki 
  2. bakłażana pieczemy ok 20 min w 200 stopniach
  3. pomidora obieramy, awokado obieramy- blendujemy razem, po czym mieszamy z przyprawami i chia szałwią
  4. bób parujemy ok 17 min
  5. upieczonego bakłażana nadziewamy musem i posypujemy bobem
Bóbmania Letnie oczyszczenie

Share:

4 komentarze

  1. Ładnie wygląda. :) Aż nie mogę uwierzyć, że jeszcze nigdy nie jadłam bakłażana!

    OdpowiedzUsuń