ciasto groszkowe

Zielony groszek- słodkie warzywo, które ma duże znaczenie, dla funkcjonowania naszego organizmu. Dobrze wpływa na pracę układu trawiennego, pomaga obniżyć poziom złego cholesterolu we krwi, dzięki zawartemu w nim potasowi, przeciwdziała udarowi mózgu... Można wymieniać korzyści z jego systematycznego spożywania bez końca. Co do ciasta, nie sądziłam, że zielony groszek może tak świetnie spisywać się w słodkich wypiekach. Zaskoczył mnie swoim smakiem- połączony z bananem- nie dość, że pięknie pachnie, to jeszcze jest przepyszny!



SKŁADNIKI:

  • 1/2 szklanki zielonego groszku
  • 30g otrębów 
  • banan
  • łyżka nasion chia
  • 3 łyżki wody

WYKONANIE:
  1. groszek blendujemy z bananem
  2. dodajemy otręby, wodę i nasiona szałwii hiszpańskiej- dokładnie mieszamy- odkładamy na chwilkę
  3. całość przekładamy do wyłożonej papierem do pieczenia formy- pieczemy ok 30 min w 180 stopniach
Letnie oczyszczenieBezglutenowe Vege Wypieki

Share:

8 komentarze

  1. Jestem zachwycona! Koniecznie zapisuję do spróbowania, bo uwielbiam groszek :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. muszę spróbować, super sprawa! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy pomysł. Jak spojrzałam na zdjęcie to myślałam że to kotlet :D

    OdpowiedzUsuń
  4. nie jadlam ale wyprobuje ostatnio fit sie odzywiam :)
    http://zielonoma.blogspot.it/2015/06/kolorowe-lato.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię takie wypieki, na pewno wykorzystam ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  6. o kurcze.
    to mnie zaciekawiłaś.

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam,a ja dzisiaj zrobiłam ciasto fasolowe z mikrofali-wszystko na oko-puszka białej fasoli,troszkę cukru,troszkę wody,mąki,proszku do pieczenia,kakao-taka konsystencja gęstej śmietany-i do mikrofali na ok 4-5 minut..wyszło przepyszne...jutro zrobię z puszki z marchewki i groszku..ja to eksperymentów kulinarnych się nie boję:)

    OdpowiedzUsuń