makaron z czarnego ryżu z sosem z awokado i zielonej herbaty

Sos z awokado i zielonej herbaty.. Jeśli mam być szczera, to pomysł na taki dodatek do makaronu był nieplanowany.. Wiąże się z nim ciekawa historia. Dostałam makaron z czarnego ryżu, więc uznałam, że muszę go wypróbować. Nie miałam żadnego pomysłu na sos, z którym mogłabym go podać, więc uznałam, że użyję awokado, które od jakiegoś tygodnia dojrzewało w mojej kuchni. Początkowo planowałam zblendować je z sokiem z cytryny i świeżymi listkami bazylii.. Brakowało czegoś- jakiegoś płynu. Uznałam, że woda, mleko czy coś w tym stylu, jest zbyt "zwykłe". Myśląc, czym mogę rozrzedzić mój sos, piłam zieloną herbatę. Dalszego przebiegu sytuacji można się domyśleć. Nagle wpadłam na pomysł, żeby przelać herbatkę do awokado i razem wszystko zblendować. Tak zrobiłam i powstał pyszny i aromatyczny sosik, który podany z makaronem z czarnego ryżu, rozpływa się w ustach.



SKŁADNIKI:
  • 50g makaronu z czarnego ryżu
  • awokado
  • łyżka soku z cytryny
  • garść listków świeżej bazylii
  • łyżeczka sproszkowanego młodego jęczmienia
  • filiżanka zaparzonej zielonej herbaty
  • przyprawy: czosnek niedźwiedzi, pieprz ziołowy, bazylia
  • dodatkowo: kawałek cukinii, kilka orzechów nerkowca


WYKONANIE:
  1. makaron gotujemy ok 5 min we wrzącej wodzie, odcedzamy i zalewamy zimną wodą
  2. przygotowujemy napar z liści zielonej herbaty (parzymy ok 1 min)- odstawiamy do wystygnięcia
  3. awokado obieramy, umieszczamy w misce z sokiem z cytryny, młodym jęczmieniem, zaparzoną zieloną herbatą, bazylią i przyprawami- całość dokładnie blendujemy
  4. cukinię możemy upiec w piekarniku lub uparować - dobrze smakuje podana z całością
  5. makaron polewamy sosem, posypujemy skruszonymi orzechami nerkowca i kawałkami cukinii
Letnie oczyszczenie

Share:

1 komentarze