Wega bezglutenowe ciastko dyniowe

Wielki szał na dynie ruszył pełną parą... A to dopiero początek, sezon się zaczyna. W zeszłym roku przyćmiona smakiem pieczonej dynii, ubolewałam podczas robienia z niej czegokolwiek innego od "dyniowych frytek". Tego roku zamierzam eksperymentować i tak powstają moje pierwsze specjały. Dzisiaj bezglutentowe, wegańskie ciasto, które podałam z morwą białą i kawałkami gruszki :D

SKŁADNIKI :
  • 1/4 dyni hokkaido
  • 3 łyżki kaszy jaglanej
  • banan
  • 2 łyżki ksylitolu
  • łyżka cynamonu
  • dodatkowo: morwa biała, gruszka
WYKONANIE:
  1. kaszę jaglaną gotujemy w niewielkiej ilości wody- ok 15 min
  2. dynię obieramy, trzemy na tarce, po czym blednujemy z bananem, kaszą jaglaną, cynamonem i ksylitolem
  3. ciasto przekładamy do wyłożonej papierem do pieczenia formy- pieczemy ok 30 min w 200 stopniach
  4. gotowe ciasto dekorujemy kawałkami gruszki i posypujemy morwą białą
Z dziećmi i dla dzieci

Share:

11 komentarze

  1. O taaak, też się cieszę, że dyniowe szaleństwo już sie zaczyna :) Fajny pomysł na ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie wyglada zachecajaco ale pewnie smakuje mniaaam :) cieszę się, bo moja dynia sobie pieknie dojrzewa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantastycznie, że tak zdrowo gotujesz:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Do tej pory nie piekłam nic z dynią, ale chyba czas to zmienić ;) No i jest moja ulubiona - kasza jaglana!
    To ciacho musi być pyszne <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszny pomysł na dynie i fajna zdrowa wersja ciasta :) wygląda uroczo

    OdpowiedzUsuń
  6. Takiej odsłony dyni to ja nie jadłam :) Ale zupę krem to ja uwielbiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj tak, zaczynamy dyniowanie!
    To już przecież wrzesień!
    :)

    Dziekuję za udział w akcji 'Dla dzieci' na Mikserze.
    Kasia
    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Witaj
    Mam pytanie, czym można zastąpić kaszę jaglaną???? MOże być ryż ????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że można. Wychodzę z założenia, że z każdej kaszy można coś upichcić. Jednak ciasto będzie miało inny smak :D Założę się, że równie smaczny :]

      Usuń