ciasto konopno-kokosowe z musem tofu-śliwkowym

Tworząc dzisiejsze ciasto kierowałam się zasadą "jeśli nie wiesz co zjeść, zjedz wszystko na co masz ochotę". Mogę to uznać za moją myśl przewodnią, do której bardzo często się stosuję. Myślę, że widać to w moich (czasami całkowicie nieprzemyślanych) przepisach. Spód powstał na bazie mąki kokosowej i nowego w moich zapasach białka konopnego, które jest miłym prezentem od sklepu internetowego Naturalna Spiżarnia. Przez dłuższy czas walczyłam ze sobą, aby nie użyć do spodu połówki banana, która zalegała w koszyku z owocami po ostatnich kuchennych eksperymentach. Niestety (albo na szczęście), uległam pokusie, rozciapkałam go widelcem i wymieszałam ze składnikami na ciasto.



SKŁADNIKI:

 SPÓD:

  • 3 kopiaste łyżki mąki kokosowej
  • łyżka białka konopnego naturalna spiżarnia
  • łyżeczka agaru
  • 1/3 szklanki wody
  • 1/2 dużego banana
MASA:
  • 80g tofu naturalnego
  • 2 śliwki
  • łyżka ksylitolu
  • łyżka nasion chia
DODATKOWO:
  • figa do ozdoby
  • łyżka płatków migdałowych


WYKONANIE:

SPÓD:
  1. banana blendujemy
  2. zblendowanego banana mieszamy z mąką i białkiem konopnym
  3. 1/2 szklankę wody gotujemy- do gotującej się wody dodajemy agar i ksylitol- energicznie mieszamy i gotujemy ok 3 min
  4. wrzący agar wlewamy do miski ze składnikami na spód i dokładnie mieszamy
  5. masę przekładamy do wyłożonej papierem do pieczenia formy
MASA:
  1. śliwki obieramy, blendujemy razem z tofu i ksylitolem
  2. do zblendowanych składników dodajemy nasiona chia- mieszamy
  3. kładziemy jako kolejną warstwę ciasta
  4. całość odkładamy do stężenia
GOTOWE CIASTO PODAJEMY Z KAWAŁKAMI FIGI I PŁATKAMI MIGDAŁOWYMI
Jesienne Superfoods

Share:

5 komentarze

  1. Bardzo fajne ciasto. Figi do ozdoby są strzałem w dziesiątkę. Wyglądają bajecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też muszę zaopatrzyć się w konopie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa propozycja, intrygujące połączenie smaków :)

    OdpowiedzUsuń