Wega sernik z masą jaglaną-goi

Wczoraj przypomniało mi się, jak jeszcze niedawno miałam obsesję na punkcie wszelkich wegańskich serników. Przyznam, że brakowało mi ich smaku, dlatego szybko pobiegłam do kuchni, otworzyłam świeże opakowanie tofu i zaczęłam z nim "majstrować". Zauważyłam, że w koszyku z owocami leżą banany, które wręcz proszą o to aby je zjeść, stąd też bez zastanowienia chwyciłam jednego z nich i postanowiłam dodać go do sernika. Tofucznik bananowy- pomysł jak dla mnie zbyt banalny, uznałam, że tym razem posunę się dalej i szybko ugotowałam kaszę jaglaną, którą zblenowałam razem z jagodami goji i wykorzystałam jako masę na sernik.

  • SKŁADNIKI :
  • 100g tofu
  • 2 łyżki nasion chia
  • banan
  • 1.5 szklanki mleka sojowego
  •  łyżeczka cynamonu
  • 2 łyżki ksylitolu
  • 4 łyżki kaszy jaglanej
  • 5 łyżek jagód goji


WYKONANIE:
  1. tofu blendujemy z bananem, następnie mieszamy z nasionami chia- przekładamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia
  2. mleko gotujemy, dodajemy kaszę jaglaną, ksylitol i cynamon- gotujemy do wsiąknięcia płynu
  3. jagody goji zalewamy wrzącą wodą na ok 10 min- odcedzamy
  4. ugotowaną kaszę blendujemy z jagodami goji- następnie kładziemy jako kolejną warstwę tofucznika
  5. całość odkładamy do lodówki na ok 3 godziny
Z dziećmi i dla dzieci

Share:

6 komentarze

  1. mimo że nie jestem wege to kocham takie przepisy
    Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Naprawdę, ale to naprawdę muszeę kupić tofu przy najbliższej okazji!
    :)

    Dziekuję za udział w akcji 'Dla dzieci' na Mikserze.
    Kasia
    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń