wegańskie ciasto gryczane z nektarynkową galaretką

Przeglądając półkę, z moimi wegańskimi specjałami wygrzebałam Agar, który niedawno kupiłam, a całkowicie o tym zapomniałam.  Automatycznie zrodził się w mojej głowie na ciasto z galaretką owocową. Jako że, byłam zaopatrzona w nektarynki i banana- uznałam, iż stosownym będzie je wykorzystać, zważając na fakt, że banan błagał o jak najszybsze skonsumowanie. Zblendowałam go z moimi (ostatnio) ulubionymi otrębami gryczanymi- co skutkowało powstaniem spodu do ciasta. Musiałam jedynie wspomóc się nasionami chia- które nadały całości odpowiednią konsystencję.




SKŁADNIKI:
  • 4 łyżki otrębów gryczanych
  • 2 łyżki nasion chia
  • banan
  • łyżeczka cynamonu
  • garść orzechów nerkowca
  • łyżeczka agaru
  • 2 łyżki ksylitolu
  • 1/2 szklanki wody
  • nektarynka

WYKONANIE:
  1. banana blendujemy razem z nerkowcami i otrębami
  2. do zblendowamych składników dodajemy nasiona szałwii hiszpańskiej i cynamon- całość mieszamy
  3. do wyłożonej papierem do pieczenia formy przekładamy spód ciasta
  4. nektarynkę kroimy w kosteczkę i gotujemy w 1/2 szklanki wody ok 2 min
  5. do gotującej się nektarynki dodajemy ksylitol i łyżeczkę agaru - energicznie mieszamy i gotujemy razem ok 3 min 
  6. nektarynkę wraz z agarem przelewamy na spód ciasta- odkładamy do ostudzenia i stężenia na ok 2 h 

Share:

8 komentarze