Ciasto z soczewicy z kremem jaglanym i brzoskwinią

Wszelkie pomysły na słodkości niewymagające pieczenia, należą do moich ulubionych. Nie muszę męczyć się z odpalaniem piekarnika, co już jest dużym plusem, ponieważ oszczędzam prąd, a dodatkowo mam pewność, że niczego nie spalę. 
Szczerze mówiąc planowałam zrobić ciasto z cieciorki, niestety gdy zabierałam się do pracy, było zbyt późno na długie gotowanie. Idealna okazała się soczewica, która potrzebuje 15 min, być gotową do spożycia.  Jako dodatek sporządziłam krem jaglany i dla osłody wkroiłam na wierzch kawałki brzoskwini. Pyszna całość była śniadaniowym strzałem w dziesiątkę !



SKŁADNIKI:

  • 4 łyżki czerwonej soczewicy
  • 3 łyżki kaszy jaglanej
  • 1/2 brzoskwini
  • 1/2 banana
  • 3/4 szklanki mleka migdałowego
  • łyżeczka agaru
  • 3/4 szklanki wody
  • łyżeczka cynamonu

WYKONANIE:
  1. soczewicę gotujemy do miękkości, odcedzamy
  2. soczewicę blendujemy z bananem i cynamonem
  3. wodę gotujemy, dodajemy agar- energicznie mieszamy i gotujemy ok 3 min- agar dodajemy do zblendowanych składników- dokładnie mieszamy
  4. składniki na spód ciasta przekładamy do naczynia wyłożonego papierem do pieczenia
  5. kaszę jaglaną gotujemy w mleku migdałowym- do wchłonięcia całego płynu- po ugotowaniu blendujemy
  6. gotowym kremem smarujemy ciasto, ozdabiamy kawałkami brzoskwini

Share:

2 komentarze

  1. Ciekawy przepis :) Nie wpadłabym na takie wykorzystanie soczewicy.

    OdpowiedzUsuń