dyniowe pulpeciki z ciecierzycy i tofu

Wpadłam na pomysł dosyć nietypowej sałatki, ponieważ wszelkie składniki (oprócz sałaty) zastąpiłam spontanicznie wymyślonymi miniaturowymi pulpecikami. Upiekłam je w piekarniku tak, że z wierzchu były delikatnie chrupiące, a wewnątrz delikatne. Spakowałam je do pudełeczka, po czym zabrałam do szkoły jako drugie śniadanie. Po otworzeniu pojemnika z pulpecikami, wszyscy dookoła pytali co tak pysznie pachnie!

dyniowe pulpeciki z ciecierzycy, tofu i płatków jęczmiennych


SKŁADNIKI:
  • 3 łyżki ciecierzycy
  • 30g tofu
  • 100g dyni hokkaido
  • 4 łyżki płatków jęczmiennych
  • przyprawy: czarnuszka, pieprz ziołowy, curry

WYKONANIE:
  1. cieciorkę moczymy, gotujemy do miękkości
  2. dynię parujemy ok 8 min
  3. gotową dynię blendujemy z tofu, płatkami, ciecierzycą i przyprawami
  4. formujemy malutkie kuleczki (ok 1 łyżka na 1 kulkę), układamy na papierze do pieczenia i pieczemy 25 min 180 stopniach
Jesienne Superfoods Wegetariański obiad VSposób na dynię 2015Jesień pełna warzyw

Share:

6 komentarze

  1. akurat poa obiadu smaka narobilas :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tofu jakoś w mojej kuchni nie zagościło ,ale pulpeciki ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tofu to świetna sprawa, jest bardziej przyswajalne przez nasz organizm niż soja :)

      Usuń
  3. Muszą być mega pyszne. Z chęcią wypróbuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  4. super pomysł, bardzo chętnie spróbowałabym takich pulpecików :)

    OdpowiedzUsuń