gryczane- tofu kotleciki

Złośliwy weekend- tak mogę określić moje ostatnie dni. Zaczynając od piątku, który zamierzałam przeznaczyć na naukę. Nie było o tym mowy, gdyż moje plany zostały całkowicie zmienione przez czynniki zewnętrzne. Wczoraj, zaliczyłam pierwszą i OSTATNIĄ samodzielną wyprawę samochodem do dużego miasta. Dlaczego? Parkingi i niektórzy mieszkańcy są bardzo zdradliwi. Mogą na przykład zadzwonić po straż miejską, która odholuje wam samochód. O tak! Szkoda, że nikt nie zrobił mi zdjęcia, gdy wyszłam z kursów przygotowawczych do matury i zobaczyłam, że na parkingu brakuje mojego autka. Spowodowało to przedłużenie mojego powrotu do domu o około 4 godziny (transport komunikacją miejską zajmuje trochę czasu, a do tego 60 km odległości od mojego miasteczka). Ostatecznie zabrakło mi wolnej chwili na dodanie posta. Gdy dzisiaj chciałam to zrobić, nagle w magiczny sposób straciłam połączenie z internetem. Czy jakieś nieznośne fatum czuwa nade mną przez ostatnie dni? Na deser czeka mnie 100 stron biologi, które muszę umieć na wtorkowy sprawdzian i cały dział chemii na jutro.
Mam nadzieję, że te ciężkie dni, zwiastują tylko przyszły SZCZĘŚLIWY tydzień. 

Co do kotlecików, idealnie zaspokoiły moje wymagania. Potrzebowałam dawkę węglowodanów i białka. Mój organizm domagał się uzupełnienia energii, po wczorajszym, niezwykle stresującym dniu. Dawał mi  również znaki, iż ma ochotę na kaszę gryczaną i  tofu- firmy, której nie miałam okazji wcześniej próbować. Lekko pieczone kotleciki, których smak dopełniała dynia i natka pietruszki, pychota :D


SKŁADNIKI:

  • 80g tofu
  • 4 łyżki kaszy gryczanej (u mnie niepalonej)
  • kawałek dyni
  • przyprawy: suszone pomidory z bazylią i czosnkiem, czarnuszka, suszona cebula, curry, słodka papryka, pieprz ziołowy
WYKONANIE:
  1. kaszę gryczaną gotujemy do miękkości, odcedzamy
  2. ugotowaną kaszę blendujemy z tofu, następnie powstałą masę mieszamy z przyprawami
  3. na papierze do pieczenia formujemy kotleciki
  4. dynię obieramy, kroimy plasterki, następnie dekorujemy każdy z kotlecików
  5. całość pieczemy w 200 stopniach ok 25 min
Sposób na dynię 2015Wegetariański obiad VSposób na dynię 2015

Share:

6 komentarze

  1. Hej, zapisuję przepis, bo akurat został mi kawałek tofu do zużycia :D I.. przepraszam, że zwlekam z odpisaniem na maila, ale ciągle gdzieś gonię :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam :3 Aczkolwiek jeśli chodzi o tofu w wersji wytrawnej, nic nie pobije marchewkowo-tofu bułki :]
      Nie musisz się śpieszyć z odpisywaniem, nie pali się :D

      Usuń
  2. Idealne danie po stresujących przeżyciach; )
    Nie wyobrażam sobie co musiałaś czuć nie zastając samochodu na swoim miejscu :/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepis fenomenalny szczególnie w połączeniu z dynią, muszę koniecznie wypróbować.

    OdpowiedzUsuń