karobowa orkiszowo-dyniowo-chia-figowa krajanka

Zaczynam się zastanawiać nad sensem używania tak wielu specyficznych składników w przepisach, gdyż czasami nadanie nazwy przysmaku sprawia mi wielki problem, np. dzisiaj: karobowa orkiszowo-dyniowo-chia-figowa krajanka. CO JA TWORZĘ?

Piekłam wczoraj "paluszki dyniowe", został mi jeden nieszczęsny kawałek. Nie chciałam go wyrzucić, jak i wpychać na siłę do zapełnionego żołądka. Do biednego kawałka dyni dołączyła figa, która w pechowym wypadku została przypadkowo zgnieciona przez moją mamę. Tak, były to zdecydowanie dwa produkty, które musiałby być jak najszybciej wykorzystane. Dołączyłam do nich nowe w asortymencie płatki orkiszowe i karob oraz niezastąpiony agar z chia szałwią.



SKŁADNIKI:


  • 40g pure z dyni hokkaido
  • 4 łyżki płatków orkiszowych
  • 2 suszone śliwki
  • czubata łyżeczka karobu
  • ok 30g mleka sojowego
  • figa
  • 1,5 szklanki  mleka sojowego
  • łyżeczka agaru
  • 2 łyżki nasion chia

WYKONANIE:

  1. suszone śliwki kroimy w malutką kosteczkę
  2. płatki mielimy w młynku, mieszamy z dynią karobem, mlekiem i śliwkami
  3. całość przekładamy do wyłożonej papierem do pieczenia formy
  4. 1,5 szklanki mleka gotujemy- gdy zacznie się gotować dodajemy agar i energicznie mieszamy (ok 3 min)
  5. do ugotowanego agaru, dodajemy nasiona chia- dokładnie mieszamy, po czym przelewamy do formy z gotowym już spodem
  6. czekamy aż warstwa z chia odrobinę stężeje- następnie dekorujemy ją kawałkami pokrojonej figi


Dziwny dzień, energia mnie dzisiaj rozpiera.

Sposób na dynię 2015Jesienne słodkości!

Share:

9 komentarze

  1. Ile pomysłów zamkniętych w jednym daniu! Genialny jest ten dyniowy spód:D haha, mam dokładnie ten sam problem z nadawaniem nazwy. Znowu Ci nie odpisuję, ale dziś albo jutro rano to nadrobię, a narazie życzę miłego popołudnia :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi się pomysł, podoba mi się zdjęcie, ale nazwa podoba mi się najbardziej ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Całość wygląda bardzo ciekawie, a smakować musiało wyśmienicie ;) Tyle pysznych składników... ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwsze zdjęcie niesamowite :)
    Chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  5. z ciekawością spróbowałabym :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ale to pięknie wygląda... :) pierwsze zdjęcie jest cudowne

    OdpowiedzUsuń
  7. zdjęcie nr 1 mnie powaliło! brawo!

    OdpowiedzUsuń