Amarantusowe ciastka z migdałami i daktylami

Wegańskie, bezglutenowe ciasteczka, przypominają wszelkie amarantuski, jednak ich skład nie jest nam obcy i mamy pewność, że są w 100% zdrowe! Posmak amarantusa gwarantuje ciasteczkom wyrazisty smak, daktyle nadają słodkości, a masło orzechowe i migdały zwieńczają całość w idealnie zgraną kompozycję. Istnieją lepsze ciasteczka, które mogą być naszym "grzeszkiem" pomiędzy posiłkami ?

Planowałam iść na pierwszej lekcji do lekarza na bilans zdrowia obowiązkowy w mojej szkole. Okazało się, że przyjął mnie on dopiero o godzinie 12, więc zrobiłam sobie dzień wolny. Ostatnio coś ich za dużo. Jednak wcale mi to nie przeszkadza, zbyt bardzo lubię atmosferę panującą w moim domu, więc robienie sobie mini wagarów sprawia mi wiele przyjemności. Staram się nigdy jednak nie próżnować. Dzisiaj walczyłam z chorobą mojego pupilka i mam nadzieję, że wszystko zeszło na dobrą drogę.



SKŁADNIKI:


  • 1/2 szklanki mąki amarantusowej naturalna spiżarnia
  • 1/2 szklanki mąki jaglanej
  • aquafaba spod cieciorki
  • łyżka masła orzechowego
  • garść migdałów
  • 3 garści suszonych daktyli

WYKONANIE:

  1. daktyle kroimy na małe kawałeczki, gotujemy je w niewielkiej ilości wody ok 10 min
  2. mąki mieszamy razem
  3. aquafabę ubijamy na piankę, mieszamy razem z mąkami, masłem orzechowym i migdałami
  4. ugotowane daktyle dodajemy do pozostałych składników (razem z wodą spod gotowanych daktyli, ok 4 łyżki), całość dokładnie mieszamy
  5. na papierze do pieczenia formujemy ciasteczka (ok 1 łyżka- 1 ciastko)
  6. całość pieczemy 175 stopniach ok 20 min

Share:

6 komentarze

  1. Mają bardzo fajną strukturę ;)
    I patrząc na składniki smak także ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. maja fantastyczną strukturę! podeślij mi kilka :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te się już skończyły, jednak mikołaj tuż tuż! Może jakaś paczuszka pojawi się u drzwi twojego domu na Mikołajki ? :D

      Usuń
  3. Przydałyby nam się takie na drugie śniadanie na uczelnię :) Jak my żałujemy, że nie mamy w mieszkaniu piekarnika :/

    OdpowiedzUsuń
  4. Robię te ciacha! Są wspaniałe :D

    OdpowiedzUsuń