dango szpinakowo-tofu

Zacznę może od tego, czym są tytułowe Dango, bo zapewne wiele osób nigdy wcześniej nie słyszało takiej nazwy. Są to japońskie kluseczki z mąki ryżowej gotowane na parze. Coś w stylu naszych klusek na parze, jednak zupełnie inne ;P

Wróciłam ostatnio we wspomnieniach do czasów gimnazjalnych. Jako 14-latka miałam dużo wolnego czasu, na tyle dużo, że bez wyrzutów sumienia mogłam jego część przeznaczyć na oglądanie anime. I tu moje pierwsze spotkanie z dango. W wielu oglądanych przeze mnie japońskich zjadaczy czasu, spotykałam się z tamtejszymi kulinarnymi specjałami. Uznałam, że kiedyś będę je musiała spróbować. Jak widać nigdy nie jest za późno na spełnianie złożonych sobie obietnic, nawet po 4 latach możemy je wykonać.



SKŁADNIKI:

[mała porcja]


  • 100g tofu
  • 40g mąki ryżowej
  • 50g szpinaku
  • 3/4 szklanki wody
  • przyprawy: pieprz ziołowy, bazylia, zioła prowansalskie, czosnek granulowany, czosnek niedźwiedzi

WYKONANIE:


  1. wszystkie składniki dokładnie ze sobą blendujemy
  2. na garnek z wodą nakładamy gazę, przypinamy ją np. klamrami
  3. z ciasta formujemy kuleczki i kładziemy na gazę
  4. gotujemy pod przykryciem na parze ok 25 min



Menu dla diabetyka Kuchnia wegetariańska i wegańska

Share:

11 komentarze

  1. chyba nigdy nie jadłam tofu..
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. O kurczę! Już kiedyś je jadałam, ale w życiu nie wiedziałam, że tak się nazywają :D Prawie jak Django haha :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają obłednie! Chyba będę musiała takie zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak patrzę na skład, to wiem, że smak musiał być ciekawy :) Kolor i wygląd też mają smakowity ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. mniam, podajesz je same czy z dipem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja moje spakowałam do pudełeczka i zjadłam poza domem, więc przemycanie dipu byłoby problematyczne.. Jednak tak tym pytaniem uświadomiłaś mi, że idealnie pasowałyby do sosu czosnkowego <3

      Usuń
  6. Typowych dango jeszcze nie robiłyśmy ale za to ryżowe babeczki już tak :) Jako fanki anime musimy koniecznie to nadrobić :)

    Zapraszamy przy okazji do wzięcia udziału w naszym konkursie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam pytanie, czy kupujesz mąkę ryżową czy robisz sama? :)

    OdpowiedzUsuń