Kokosowa babeczka z fasolki podana z musem jabłko-cynamon-rozmaryn

Strączkowy szał wciąż trwa w mojej kuchni, dzisiaj ugotowałam wielki gar fasolki, aby mieć zapas na kilka dni i mieć awaryjny składnik w razie deficytu innych źródeł białka w lodówce.
Resztkę wcześniej gotowanej fasolki wykorzystała jako podstawowy, bazowy składnik babeczki, którą urozmaiciłam smakiem kokosowym, dzięki mące i mleczku kokosowemu.
Lenistwo podpowiadało dobór o tyle wygodnych składników, aby nie wymagała ona obróbki cieplnej, więc dorzuciłam nasion chia, które miały ewentualnie zapewnić stałą strukturę babeczki. Całość zapowiadała się zbyt sucha, więc dorobiłam  aromatyczny mus jabłkowo-cynamonowo-rozmarynowy. Mały dodatek, który zadecydował o smaku całości. Idealna kompozycja.

Kto by pomyślał, że kokos i jabłko idą razem w parze?


SKŁADNIKI:

  • 100g białej fasolki (ugotowanej)
  • 2 czubate łyżki mąki kokosowej
  • łyżka nasion chia
  • 2 łyżki mleka kokosowego (gęstej części)
  • 1/3 szklanki mleka sojowego
  • jabłko
  • szczypta rozmarynu
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • wiórki kokosowe do posypania


WYKONANIE:

  1. fasolkę blendujemy razem z mlekiem na gładką masę
  2. do zblendowanych składników dodajemy mąkę, nasiona chia - całość dokładnie mieszamy
  3. ciasto przekładamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia, odkładamy do lodówki do stężenia
  4. jabłko trzemy na malutkich oczkach, po czym mieszamy je z rozmarynem i cynamonem
  5. gotową babkę podajemy polaną musem jabłkowym (opcjonalnie posypaną wiórkami kokosowymi)

Metamorfoza dokonana, pożegnałam się z białymi włoskami. Raz się żyje, a czasu na zmiany niewiele. Nie ma co żałować. Dziś czas na zasłużony odpoczynek.

Share:

8 komentarze

  1. Zapisane i do zrobienia <3

    Chcę zobaczyć ''nową Ciebie'' ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że się nie wystraszysz :D

      Usuń
  2. Twoja babeczka skojarzyła mi się z zimą - takie uosobienie tej pory roku :P I jestem pewna, że smakowała cudownie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten rozmaryn nas bardzo ciekawi w jaki sposób się tutaj sprawdził :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fasolkowe słodkości smakują zaskakująco dobrze. Ja robię brownie z czerwonej fasoli, też jest dobre :)
    Ciekawe to połączenie jabłka z kokosem, muszę wypróbwoać :)

    OdpowiedzUsuń