wegańskie burgery z brokuła, szpinaku i tofu

W jednej z wegańskich restauracji, miałam przyjemność spróbować burgery z tofu i szpinaku. Jednak miałam co do nich kilka zastrzeżeń. Po pierwsze ilość tofu była znikoma, przy czym jego niedobór zastąpiony został ziemniakami. Po drugie były one smażone, przez co niewątpliwie ciążyły po spożyciu na żołąku. Dlatego też, postanowiłam zrobić ich nieco lżejszą i zdrowszą wersję. A co najważniejsze, z wykorzystaniem dużej ilości tofu, a nie minaturowej kosteczki, której obecności możemy szukać z lupą w ręku.
Smakowo moje burgery odbiegały od orginału, jednak w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Były delikatne, wilgotne z wyczuwalnym smakiem brokuła i szpinaku oraz subtelnym posmakiem czosnku, który był jedną z przypraw.

Zostawiam was z przepisem i uciekam na autobus, czeka mnie pracowity weekend. Jednak po tak luźnym tygodniu, pełnym próbnych matur, do których i tak się nie przygotowywałam, nie przeraża mnie myśl o ciężkiej sobocie.  Trzymajcie się i spędzcie jak najprzyjemniej piątek!



SKŁADNIKI:


  • 130g tofu naturalnego
  • 3 główki brokuła
  • garść świeżego szpinaku
  • łyżka sosu sojowego
  • garść sezamu
  • przyprawy: czarnuszka, czosnek niedźwiedzi, czosnek granulowany, pieprz ziołowy, curry


WYKONANIE:

  1. brokuła parujemy ok 4 min 
  2. uparowanego brokuła blendujemy z tofu i szpinakiem
  3. do zblendowanych składników dodajemy sos i przyprawy - dokładnie mieszamy
  4. formujemy burgery i obtaczamy je w sezamie
  5. gotowe burgery przekłądamy na papier do pieczenia i pieczemy ok 30 min w 175 stopniach


Zimowy obiad wege

Share:

12 komentarze

  1. Wegańskie kotleciki są pyszne, a jako, że nie jadłam jeszcze ich zielonej wersji to z chęcią Twój przepis wypróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochamy wszystko co zielone :D <3 Zjadłybyśmy z ogromną chęcią :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie zielone, warzywne kotleciki :)
    Z takim nastawieniem sobota na pewno szybko Ci minie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Masło orzechowe ? Nic takiego tutaj nie widzę. To jest krem ciasteczkowy Lotus dostępny na stronie Kuchnie Świata - jest podlinkowane wystarczy kliknąć.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pycha! Piękny kolor i taki sympatyczny skład! Kiedy zaprosisz mnie na taki pyszny obiadek? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drzwi od mojego domu są dla ciebie otwarte 24 h na dobę, jak zgłodniejesz to wpadaj bez zaproszenia :D

      Usuń
  6. Z brokuła?! Już mnie masz, boski <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny przepis y wkonannie, ostatnio również eksperymentuje z burgerami wege:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Koniecznie będę musiała wypróbować ten przepis, zwłaszcza, że uwielbiam szpinak i brokuły :)
    via-martyna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń