marchewkowy tofurnik z karobem i masłem orzechowym

Jednoporcjowe tofurniki to moje faworyty. Wszelakie pomysły na ich przygotowanie nie mają końca, co daje nam możliwość ciągłego eksperymentowania. Przez ciągłe ich robienie opracowałam porcję idealną dla mojego brzuszka, która nie jest za duża, ani za mała.

Marchewkowy tofurnik z rodzynkami (tutaj zielonymi, które są nowym odkryciem), naturalnie słodziutki posypany karobem z łyżką masła orzechowego na wierzchu, czyli wisienką na torcie. 

Co za szalony dzień, ciągle śpię i wciąż mi mało. Czyżby mój organizm szykował się na jutrzejszą, sylwestrową noc? 



SKŁANIKI:

  • 100g tofu
  • duża marchewka
  • łyżka agaru
  • szklanka wody
  • łyżeczka cynamonu
  • dwie garści rozynek
  • łyżeczka karobu
  • łyżeczka masła orzechowego

WKONANIE:

  1. Marchewkę obieramy, trzemy na tarce na małych oczkach.
  2. startą marchewkę blendujemy z tofu
  3. szklankę wody gotujemy,dodajemy agar (energicznie mieszamy i gotujemy ok 3 min)
  4. agar z cynamonem dodajemy do zblendowanych składników, ponownie blendujemy
  5. do ciasta dodajemy rodzynki, całość mieszamy
  6. ciasto przelewamy do aluminiowej formy/formy wyłożonej folią spożywczą- odkładamy do stężenia
  7. gotowy tofurnik wyciągamy z formy, posypujemy karobem i dekorujemy masłem orzechowym



Share:

11 komentarze

  1. Uwielbiam połączenie marchewki, cynamonu i rodzynek, więc na pewno nie pogardziłabym Twoim tofurnikiem! :>

    OdpowiedzUsuń
  2. Musisz kiedyś dla mnie przyszykować jakiegoś z Twoich tofurniczków, wyglądają świetnie i jestem pewna, że są pyszne <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z przyjemnością zrobię coś dla ciebie! ;3
      PS.pewnie połowę sama zjem, haha :3

      Usuń
  3. Cudowne są twoje tofurniki :) Chętnie bym któryś z nich zrobiła, ale nigdzie nie mogę dorwać tofu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tofu znajdziesz w chyba każdym supermarkecie typu tesco, carrefour, piotr i paweł, sklepach ze zdrową żywnością, w internecie itp :]

      Usuń
  4. Konsystencję masz opanowaną do perfekcji. Jest idealny ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. W takim razie życzymy Tobie aby ta sylwestrowa impreza była jak najbardziej udana i aby nadchodzący rok obfitował w same szczęśliwe chwile :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale wspaniale wygląda! *.*
    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku! :*

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda wspaniale - ma świetną konsystencję i w przekroju prezentuje się przecudownie ;) A patrząc na składniki, świetnie musiał smakować :D

    OdpowiedzUsuń