nie pieczone ciasto z puddingiem z młodego jęczmienia

Superfood na talerzu, czyli wegańskie ciasto bez pieczenia, glutenu i cukru. Po co odpalać piekarnik, jak można uzyskać odpowiednią konsystencję przy pomocy agaru i nasion chia? Dwa składniki, które sprawiają, że staję się coraz to bardziej leniwą i wygodnicką osobą.
Zaletą ciasta jest jego wilgotność, gdyż nie sprawia, że w przełyku utykają nam kawałki jedzenia oraz delikatność, która jest wynikiem lekkiego puddingu.

Ostatnie dni pierwszego półrocza, trzeba się wziąć za naukę, żeby jak najlepiej wyjść z ocenami. Miałam uczyć się dla siebie, nie dla ocen. Chyba jestem hipokrytką :p



SKŁADNIKI:


  • 3 łyżki nasion chia
  • banan
  • 1/2 szklanki mleka sojowego
  • łyżka młodego jęczmienia
  • 90g tofu
  • 5 suszonych śliwek
  • 3/4 szklanki wody
  • łyżeczka agaru

WYKONANIE:

  1. banana blendujemy, mieszamy z nasionami chia, mlekiem i jęczmieniem- odstawiamy na chwilkę
  2. tofu wraz z suszonymi śliwkami gotujemy w 3/4 szklanki wody (ok 10 min) - po 10 min całość blendujemy razem z wodą
  3. dodajemy agar i energicznie mieszamy (ok 3 min, co chwilę mieszamy)
  4. do aluminiowej formy przekładamy ugotowaną masę- odstawiamy do stężenia na ok 8 min
  5. na stężałą masę kładziemy pudding i odstawiamy do lodówki na kilka godzin

                             


Share:

6 komentarze

  1. Wygląda niecodziennie, bardzo zdrowo i pysznie zarazem ;)
    I bardzo mi się podoba to połączenie składników ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba nam się taki zielony power na walkę z zimnem i dniem codziennym :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Wykorzystam Twój przepis :)

    Obserwuję i zapraszam: http://annnails-love.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja chyba też jestem hipokrytką jeśli o to chodzi... :( niby chcę dać troszkę na luz, a jednak jestem zbyt ambitna i nie umiem odpuścić :P ciacho extraklasa <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Żałuję, że dopiero teraz tu trafiłam, bo masz niesamowite pomysły, piękne zdjęcia i fajny sposób pisania :)

    OdpowiedzUsuń