wegańskie mielone

Fasolka czerwona i kasza jaglana to moje nowe odkrycie. Całkiem trafne, zwłaszcza w wersji wytrawnej... Dla przykładu, jako wegańskie mielone. Świetnie spisują się jako zamiennik mięsa, mają zdecydowanie mniej tłuszczu, dostarczają odpowiednią dawkę roślinnego białka i pożądanego przez większość kobiet błonnika.


Wybaczcie mi moją chwilową nieobecność. Przygotowania do studniówki zajmują mi większość czasu, w chwilowych, wolnych momentach próbuję zjeść coś na szybko, a o zdjęciach nie ma nawet mowy.


SKŁADNIKI:

  • 3 łyżki kaszy jaglanej
  • 4 łyżki czerwonej fasoli (ugotowanej)
  • łyżka sosu sojowego
  • łyżka sezamu
  • przyprawy: słodka papryka, czarnuszka, czosnek granulowany,pieprz ziołowy, curry

WYKONANIE:

  1. kaszę gotujemy ok 15 min w niewielkiej ilości wody do momentu wchłonięcia całego płynu
  2. ugotowaną kaszę blendujemy z fasolą i sosem sojowym
  3. do całości dodajemy przyprawy i dokładnie mieszamy
  4. zwilżonymi wodą rękoma lepimy mielone- układamy je na papierze do pieczenia
  5. pieczemy 25 min w 180 stopniach




Share:

5 komentarze

  1. Tradycyjnych mielonych nigdy nie lubiłam, ale czuję, że te wegańskie bardzo by mi smakowały :>

    OdpowiedzUsuń
  2. Klasyczny mielony przy Twojej wersji wręcz wymięka :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że nawet moim mięsożercom by zasmakowały :D

    OdpowiedzUsuń