buddha bowl #zerowaste

 Dzisiaj wrzucam post, dzięki któremu chciałabym was zmotywować do mniejszego marnowania żywności, jaką kupujemy.
Buddha bowl- to tak zwana miska Buddy, czyli danie pełne różnego rodzaju składników podane w jednej misce. Został nam jeden ziemniak, pół marchewki, paczka ryżu, lub inne produkty w ilości na której wykorzystanie nie mamy pomysłu- w tym momencie świetnym rozwiązaniem jest zrobienie miski buddy. Upieczmy resztki warzyw jakie mamy w lodówce, ugotujmy ostanie opakowanie kaszy, zużyjmy to co mamy, zmniejszmy marnotrawstwo produktów, które w aktualnym okresie jest potężne. Robimy zapasy, których później nie wykorzystujemy lub nie doceniamy tego co mamy i szukamy wymówek by iść do sklepu, wyjść z domu. Każdy z nas wie, że w czasie kwarantanny najlepszym rozwiązaniem dla nas wszystkich jest zostać w domu, więc postarajmy się odróżnić naszą lodówkę, skrytkę, a dopiero później idźmy na zakupy.

Buddha bowl jest naprawdę świetnym rozwiązaniem na wykorzystywanie produktów na które nie mamy pomysłu. Upieczmy, ugotujmy co nam zostało, zjedzmy miskę pełną dobroci.
#zostanwdomu #zerowaste #buddhabowl

Nie będzie dzisiaj typowego przepisu, powiem wam jedynie co znajduje się w mojej misce:

  • jeden ziemniak, który zapodział się w lodowce
  • resztka warzyw na patelnie, którą znalazłam w zamrażarce
  • mocno dojrzale awokado, które prosiło o bycie zjedzonym
  • pol bakłażana
  • resztka hummusu
  • ryż(tego mam pod dostatkiem)


Przygotowałam dla was również inne inspiracje buddha bowls, które znalazłam na innych blogach. Jeśli nie moja miska, to może któraś z poniższych zachęci was do wypróbowania  tego rozwiązania na wykorzystanie resztek żywności jaką mamy.

1.minimalistbaker                                                2.cookieandkate

Share:

0 komentarze