Dyniowa przekąską: chipsy z kremem

Od jakiegoś miesiąca, rutynowo czytam o dyni, milionach sposobów jej przygotowania, o jej niezwykłym smaku. Niestety coś mnie zatrzymywało przed jej kupnem. Cały czas miałam wrażenie, że mi to warzywo nie przypadnie do gustu... Aczkolwiek, nie wolno oceniać, jeśli się nie spróbuje. Postanowiłam kupić dynię hokkaido i ... JEST PRZEPYSZNA. Od razu się w niej zakochałam. Za pierwszym razem nie kombinowałam z jej przyrządzaniem, chciałam najpierw "poznać jej smak". Teraz dopiero zacznę swoją przygodę z tym warzywem .
Zrobiłam pyszną dyniową przekąskę, chipsy podane z kremem. Można nazwać to alternatywą chipsów lub nachosów, aczkolwiek zdrowszą alternatywą.
Upieczone plastry dyni są niesamowicie smaczne, a zamoczone w kremie, rozpływają się w ustach. Z pewnością będę to częściej przyrządzać.





Składniki (1 porcja) :

  • mała dynia hokkaido
  • szklanka maślanki
  • ząbek czosnku
  • pół cebuli

Przygotowanie :

 Chipsy :
  1. Dynię kroimy na pół, wyciągamy pestki, obieramy
  2. Jedną z połów dyni kroimy w plastry
  3. Plastry pieczemy w piekarniku w temp 180 stopni C do momentu aż będą przypieczone - ok 15- 25 min
 Krem:
  1. Drugą połowę dyni kroimy w kostkę i gotujemy do jej pełnej miękkości , ok 10-15 min
  2. Dynię odcedzamy, czekamy aż przestygnie i umieszczamy w blendrze
  3. Do dyni dodajemy ząbek czosnku, szklankę maślanki oraz pół cebuli 
  4. Blendujemy/mixujemy wszystkie składniki
Proste i pyszne, na prawdę polecam ! Życzę smacznego :]

Share:

0 komentarze