warzywne pieczone olbrzymie pieczarki

Byłam na zakupach i zobaczyłam wielkie pieczarki! Pierwsza myśl- idealne do nadziewania.. Od razu wrzuciłam je do wózka, a w domu zabrałam się za ich przygotowywanie. Uznałam, że zrobię wersję wegańską- choć nie ukrywam korciło mnie do użycia mozzarelli. Pieczarki nadziałam mieszanką sezonowych warzyw, całość upiekłam w piekarniku. Efekt- niebiański smak!



SKŁADNIKI:
  • 4 wielkie pieczarki
  • 1/2 kalarepy
  • 1/2 batata
  • 1/2 szklanki bobu
  • 1/2 szklanki zielonego groszku
  • przyprawy: chilie, majeranek, suszone pomidory z czarnuszką i czosnkiem niedźwiedzim

WYKONANIE:
  1. pieczarki obieramy i wycinamy ogonki
  2. kalerepę i batata obieramy, po czym kroimy w kosteczke
  3. wszystkie warzywa do nadziania mieszamy razem z przyprawami
  4. każdą z pieczarek nadziewamy mieszanką warzyw
  5. całość pieczemy 25 min w 200 stopniach
Letnie oczyszczenieLekkie i szybkie dania na upalne dni

Share:

4 komentarze

  1. witam! bób wcześniej trzeba obgotować?

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie ma takiej potrzeby :) na dobra sprawę, świerzy bób można jeść nawet na surowo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda bardzo apetycznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. O tak, takie rzeczy to ja lubię! Jeszcze jakiś serek na wierzch i perfekcja perfekcji ;)

    OdpowiedzUsuń