pomidorowe vege curry z marynowanym tofu


Cały weekend spędziłam poza domem jedząc w przeróżnych miejscach vege curry/chilli. Zakochałam się w tym daniu i postanowiłam zrobić je w domu. Było to najostrzejsze curry jakie dotychczas jadłam- jednak dodało mu to tylko punktów. Dodatkowo wzbogaciłam moje danie grillowaną papryką- przyprawą, która dała potrawie niespotykany smak. Polecam wszystkim miłośnikom pikantnych obiadów.


SKŁADNIKI 1-2 porcje:


  •  duży dojrzały pomidor
  • mała czerwona papryka
  • mała żółta papryka
  • główka czosnku
  • 2 łyżki mleka kokosowego
  • 1/2 czerwonej cebuli
  • sok z 1/2 cytryny
  • łyżka sosu tamari
  • 1/2 kostki tofu
  • przyprawy: curry, pieprz czarny, słodka papryka, kozieradka, wędzona słodka papryka, wędzona ostra papryka, chili
  • + kasza jaglana ugotowana z kurkumą do podania
*marynowane tofu


WYKONANIE:

 Tofu kroimy w kosteczkę, umieszczamy w małej miseczce, zalewamy sosem tamari i sokiem z cytryny- doprawiamy chili, słodką papryką i czarnym pieprzem, odkładamy na 2 godziny. Warzywa płuczemy, pomidora obieramy, po czym wraz z pozostałymi warzywami  kroimy na mniejsze kawałki- umieszczamy w głębokiej patelni. Dusimy na małym ogniu ok 20 min, nie ma potrzeby dodawania wody czy oleju. Po ok 10 min duszenia dodajemy przyprawy (ilość zależy od naszych upodobań) oraz zamarynowane tofu. Na sam koniec duszenia dodajemy mleko kokosowe, po czym całość dokładnie mieszamy. Podajemy z ugotowaną kaszą jaglaną/ bądź innym ulubionym zamiennikiem.




Wegetariański obiad VII

Share:

3 komentarze

  1. Uwielbiam pikantne potrawy :)
    Co do koncertu top - masz bilet na płytę czy trybuny? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Płyta, mam w planach dopchać się gdzieś blisko sceny :D

      Usuń
  2. Tofu w takim wydaniu jak najbardziej z chęcią byśmy sobie zjadły :D Ostatnio jednak "chodzi" za nami wersja wędzona :D

    OdpowiedzUsuń