wytrawne muffiny z soczewicy i cukinii

Pierwszy dzień szkoły, niby coś przełomowego, aczkolwiek u mnie wiele to nie zmienia. Wczesne wstawanie jest dla mnie rutyną na którą nie narzekam. Jedyną nowością jest problem z drugim śniadaniem. Stresujący jest dla mnie fakt, że momentami nie wiem co mogę zabrać ze sobą do szkoły. Zależy mi na kreatywności, ale i również na wygodzie- wytrawne muffinki, które zapakowałam do pudełeczka były strzałem w dziesiątkę. Smaczne i zdrowe drugie śniadanie, które sprawiło mi na prawdę wiele radości.




  • SKŁADNIKI :
  • 100g cukinii
  • 1 łyżka nasion chia
  • 2 białka jajek
  • 4 łyżki czerwonej soczewicy
  • łyżka mielonego lnu
  • przyprawy: majeranek, bazylia, rozmaryn, zioła prowansalskie, pieprz ziołowy, curry, słodka papryka
  • dwie pieczarki
  • łyżka siemienia lnianego

WYKONANIE:
  1. soczewicę gotujemy ok 15 min, po czym dokładnie odcedzamy
  2. białka ubijamy na piankę, cukinię obieramy i trzemy na tarce, pieczarki obieramy i kroimy w małą kosteczkę
  3. starą cukinię blendujemy razem z ugotowaną soczewicą, po czym mieszamy z pozostałymi składnikami
  4. całość przekładamy do aluminiowych foremek- pieczemy w 175 stopniach ok 40 min
Wegetariański obiad VZ dziećmi i dla dzieci

Share:

7 komentarze

  1. Bardzo lubię wytrawne muffinki, ciekawa jestem, jak się w nich sprawdza soczewica :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie idealny obiad do szkoły :D

    OdpowiedzUsuń
  3. takich jeszcze nie jadłam:))
    pozdrawiam cieplutko :))
    woman-with-class.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawie!
    Dopiero prawdę mówiac zaczynamy eksperymentowanie z muffinami na słono...
    :)

    Dziekuję za udział w akcji 'Dla dzieci' na Mikserze.
    Kasia
    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń